16 Temmuz 2007 Pazartesi

THY-Yolcunun Seyir Defteri

Türk Hava Yolları Türkiye'de kurumsal blog oluşturan ilk firmalardan birisi,belki ilkidir. THY websayfasından görünür bir linkle ulaşılabiliyor bloğa. Her ne kadar kendilerinin de şu anda belirttikleri gibi gerçek anlamıyla bir blog havasında olmasa da ileride daha esnek olacaklarını belirtmişler. Umarım en kısa sürede bu değişim gerçekleşir. Bloğun yalın bir sayfa tasarımı var ve okuması kolay. Aslında aynı tasarımda ve aynı sayfadan ulaşılan 3 farklı blog var ve bunların her biri için ayrı feed linki mevcut , arama özelliği ise ileride yorumlar daha özgürleşirse aynı sefer için daha önce her hangi bir giriş yapılmış mı diye kullanılabilir.


İlk blog Yolcunun Seyir Defteri, bu bölümde yolcular yaşadıklarını, tecrübelerini, teşekkürlerini iletiyorlar. Tecrübeler haziran ayından bu yana yayımlanmaya başlanmış. Yorumlar gönderilirken yer hizmetleri, kabin hizmetleri ve uçuş anıları olmak üzere 3 kategoriden biriyle etiketleniyor. Yorumların çoğu teşekkür ve övgülerden oluşuyor. Arada bir kaç tane şikayet veya öneri yorumu da mevcut olsa da bunlar naif hayıflanmalar olarak duruyor. Elbette mutlaka şikayet yorumu da yazılmalıdır demiyorum ama yine de bu yazıda belirtilen durum gibi bir şikayet söz konusu olduğunda yayınlayıp yayınlamayacakları yoksa bu tür yazıların tamamını mı vandalizm olarak gördükleri şu an için belirsiz.


İkinci Blog Genel Müdür Temel Kotil'in blogu olarak görünüyor fakat bu blog şu anda bir blogdan ziyade daha çok kurucudan ya da genel müdrüden mesaj havasında. Yalnızca tek bir giriş var ve bu giriş hakkında moderasyonla bile olsa yorum yapmak mümkün değil.


Üçüncü Blog ise e-ticaret başlığını taşıyor. Burada THY'de yapılan yeniliklerden bahsediliyor. şu an için sadece iki giriş var. Bu girişler için de yorum seçeneği kapalı. Bu kısım e-ticaret genel müdürlüğünde çalışanlar tarafından hazırlandığı için bu başlık uygun görülmüş. Fakat en azından benim için blog için uygun görülen bu isim bende "Bu blog THY ile e-ticaret yapmak isteyenler için hazırlanmış" şeklinde bir algı yarattı. Bu ismin e-ticaret birimi olarak kendi algılayacakları şekilde değil de ziyaretçilerin, müşterilerin algılayacakları şekilde yeniden belirlenmesi gerektiğini düşünüyorum.

Yalnızca Yolcunun Seyir Defteri kısmında açık olan yorumlar moderasyona yani denetlemeye tâbi. Bu yorumlar da aslında müşterilerin tecrübeleri ve hissettiklerinden oluşuyor. Gönderilen bir tecrübe için "Evet o sefer de gerçekten çok güzel hizmet vardı" "Hayır o sefer berbattı" "Katılıyorum" "Katılmıyorum" gibi etkileşimi artıracak yorumlara yine müsaade edilmemiş. Bunun sebebi ise e-ticaret blogunda "Zaten blog’umuzu Wikipedia tarzı bir yapıda sunmamız; kullanıcının anlık olarak her türlü değişikliği yapabilmesine imkân vermemiz, onun ömrünü kısaltmanın ötesinde bir fayda sağlamayacaktı. Zira internet mecrası, vandalizmin zirve yaptığı bir alan haline gelmiş durumda." olarak açıklanmış. Fakat bu kadar sert bir denetim anlayışının blog ruhuna aykırı olduğunu düşünüyorum.

Her ne kadar bazı eksiklikleri olsa da kurumsal blogların Türkiye'de yaygınlaşması adına THY'nin bu girişimini destekliyorum ve gelişmesini diliyorum. İlerleyen dönemlerde bunun daha hafifleyeceği belirtilmiş,neler olacağını bekleyip göreceğiz.

2 yorum:

lucesku dedi ki...

Sevgili Hüseyin merhaba, Böyle bir blogu kullanıma açman gercekten guzel bir girisimcilik ornegi. ileride de blogunun ziyaretçileri artacaktır. ilk yorum benden gelmiş oldu :)
ben de bloglarla ilgili bir yazı yazdım geçen hafta okumak istersen http://heybeciler.blogspot.com/2007/07/heyblog.html hatta yazımda dediğim gibi şirketlerin bloglara karşı duruşu/tutumu nasıl olmalı bunu yazmak istiyorum. dilersen bu konuyu araştırıp birlikte yazalım. böylece iki blogger arasında farklı bir sinerji oluşturmuş ve birbirimizi desteklemiş oluruz. madem ikimiz arasında şu anda bu konularda bir eğilim söz konusu birbirimizi tamamlamış oluruz. bu da bloggerlar arası yapılan farklı bir tarza imza atmış oluruz.
sevgilerle

h k dedi ki...

Gökhan merhaba,
İlk yorum için teşekkürler:)İşbirliği tabii ki güzel olur, yazını inceleyeceğim. Mail ile tekrar uzun uzun haberleşir konuşuruz:)
sevgiler saygılar vs vs..