1 Eylül 2007 Cumartesi

Telekom Türkiye Dergisi Bloğu

Telekom Türkiye adından da anlaşılacağı üzere bir telekom sektörü dergisi ve bir web sitesi var. Bu bloğa konu olması ise telekomturkiye.blogspot.com adresinde yayınladıkları blogları. Üstelik Türkiye'nin ilk şirket bloğu!!


Bloğun tarihçesi ise şöyle; blog Nisan 2005'te yayın hayatına başlamış. Business Week'in konuyu araştıranların çoğunun bildiğini tahmin ettiğim meşhur makalesinin ardından yani. Bu makale aynı zamanda Amerikada şirket bloglarının hızla artmasını sağlayan bir makaledir diyerek bir dipnot düşmek istiyorum. Telekom Türkiye Dergisi bu yazının ardından bloğu açmış ve 10 ağustos 2005'e kadar düzenli bir şekilde yazılar yazılmış ve bu yazılarda az veya çok yorum yapılmış, bir anlamda roket hızıyla olmasa da okuyucu kazanmayı ve etkileşimi başarmış diyebiliriz herhalde. Daha sonra biraz teklemeyle birlikte bloğa zaman zaman yazılar girilmiş ve 11 aralık 05'ten 8 mayıs 07'ye kadar uzun bir boşluk oluşmuş. Sonra yine arada sırada eklenen yazılar ve uzun aralarla blog bugüne kadar gelmiş. Blog Arda Kutsalın webrazzi ile ilgili yazıya bıraktığı teşekkür yorumu dışında 7 ağustos 2005'te yayınlanan yazıdan itibaren hiçbir yorum almamış.

Yukarıda yazdıklarım biraz sıkıcı gelmiş olabilir ama önemli bulduğum için yazdım. Blog yazmayı bırakmak bir şirketi öldürmez, Türkiye'de özellikle zaten şirket bloğu olmadığı için bu ihtimal sıfır. Fakat blog düzenli olarak güncellenmeye devam edilseydi etkileşim artar mıydı? Bence kesinlikle artardı!Herşeye rağmen web sitesinden önce bu bloğu eski yazılardan dolayı bulup web sitesine yönelenler de olmuştur fakat bunun ortaya çıkardığı değer bloğun düzenli güncellenmesi durumunda ortaya çıkacak değerden daha fazla olurdu diye düşünüyorum. Şirketler blog açtıklarında bir anda satışlarının ya da bilinirliklerinin tavan yapmasını beklememeliler bunun yerine özenli ve güzel bir bloğun getireceği faydaları göz önünde bulundurarak bloglamaya devam etmeliler. Türkiye'nin şirket blogları konusunda daha yolun çok başında olduğunu hatta yolun bile başlamadığını unutmamak gerekir!

Blog şirketten haberler (Botego'yu oluşturan şirket aynı zamanda-Blog güncel kalıp sürekli okuyucularını muhafaza etseydi Botego'nun tanıtımına önemli katkısı olurdu muhtemelen), sektörden haber ve yorumlarla yayın hayatına devam ediyor. .Son zamanlarda biraz hareketlenme var gibi. Fakat derginin websitesinde bloğa link olmaması şirketin bloğu aslında çok da fazla önemsemediğini düşündürüyor. Bloğun tekrar düzenli güncellenmeye başlanması durumunda 2005 yılındaki ilk yazıda belirtildiği gibi daha samim yazılarla sektörle ilgili kişilerin "ciddi" dille kaleme alınan yazılardan daha samimi bir ortama kendilerini atmamaları için bir sebep yok. Bekleyip göreceğiz...

Hiç yorum yok: